Niedziela, 28 Listopad 2021 r. ,   Zdzisława, Grzegorza

Linki sponsorowane i SEO efekt synergii

   9
Link sponsorowany jest to jedna z metod reklamowania swojej strony internetowej w wyszukiwarkach internetowych. Najpopularniejszym jest AdWords od Google. Powodują one znaczną widoczność podczas wyszukiwania danej frazy w google. Przykuwają oko osoby poszukującej i wyświetlają się u samej góry wyszukiwarki internetowej.

Linki sponsorowane mają wiele zalet ale też kilka wad, oto niektóre z nich: Natychmiastowe efekty po zastosowaniu; Precyzyjny pomiar rezultatów; możliwość dowolnej zmiany w dowolnym momencie; możliwość selekcjonowania kategorii w jakich ma wyświetlać się reklama; każde słowo może kierować na inną stronę; płatność za kliknięcia.
Pozycjonowanie za pomocą SEO ma swoje liczne zalety ale też posiada wady oto niektóre z nich: brak gwarancji efektów; brak pomiaru rezultatów; ryzyko zablokowania całej witryny czy bloga; brak elastyczności zmiany w kampanii reklamowej; stała stawka bez powiązania z klikaniem w reklamę.

Linki sponsorowane wypadają zdecydowanie lepiej od pozycjonowania z pomocą SEO. Ale czy jest to prawda? Po pierwsze jest to mit. Trudno oczekiwać żeby rezultaty prowadzonych kampanii reklamowych za każdym razem dawały taki sam efekt. Konkurencja rośnie i też stosuje linki sponsorowane.

Drugim powodem mitu przewagi linków sponsorowanych nad pozycjonowaniem SEO jest fakt, że Google przeznacza niebagatelne kwoty na walkę z pozycjonowaniem. To oznacza, że kupujesz od nich linki sponsorowane, które oni chcą zniwelować. Załóż blog poczekaj na możliwość wprowadzenia google AdWrods i przekonaj się na własnej skórze jak szybko znajdą powód do zablokowania Twojego konta. Co również ciekawe, gdy użytkownik wyszukuje daną frazę w google, to najczęściej pomija ten obszar 80% ekranu, w którym widać link sponsorowany.

Podsumowując pomimo, że pozornie linki sponsorowane dają lepszą mierzalność efektów reklamy, nie są one lepsze od pozycjonowania SEO. Za pozycjonowaniem SEO przemawia fakt, że za darmo może w łatwy sposób sam wypozycjonować swoją stronę. Dodatkowo jeżeli decydujesz się na zakup tekstów pozycjonujących otrzymujesz również wartościową treść na swoją stronę internetową. Często teksty te są sprzedawane tanio a ich jakość stale rośnie.


Jednym z najważniejszych aspektów reklamy w Google Ads jest możliwość tworzenia i zarządzania wieloma kampaniami opartymi na różnych celach i odbiorcach. Niektóre z najważniejszych wskazówek, które pomogą Ci w pełni wykorzystać możliwości Google Ads: - Bądź spójny ze...
Stanąć na czele stawki i wygrać w wyścigu popularności wśród potencjalnych klientów. Jedną z propozycji jest zespolenie własnych zasobów biznesowych z Google merchant center. Program służący promocji przedsiębiorczości działa z rozmachem. Odrobina ważnej statystyki...
Niektóre firmy zwracają szczególną uwagę na recenzje online, podczas gdy inne je ignorują. Jednak e-reputacja jest niezbędna dla każdej firmy. Pomoc w wyborze dla klientów. Zamieszczone recenzje pozwalają na określenie reputacji firmy, specjalisty lub przedsiębiorstwa. Szacuje...



W celu zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym, musimy mieć pewność, że klienci znajdą to, czego szukają. Musimy stworzyć stronę...
Niektóre firmy zwracają szczególną uwagę na recenzje online, podczas gdy inne je ignorują. Jednak e-reputacja jest niezbędna dla każdej...
Stanąć na czele stawki i wygrać w wyścigu popularności wśród potencjalnych klientów. Jedną z propozycji jest zespolenie własnych...
(c)2021 ROTFL